I have liars all around me

Lögner och falskhet. Rykten som blir spridda och folk som hittar på. Vänner som chockar med deras lätthet i att ljuga någon rakt upp i ansiktet. Detta har blivit en del av min vardag det senaste året. Detta har även gjort så att jag inte längre vill eller vågar lita på alla i min närhet. Jag har blivit en person som jag aldrig trott jag skulle bli, en person som istället för att släppa in nytt folk, sätter jag upp murar. Sedan får personen i fråga bevisa sin tillit så att jag kan släppa in den i mitt liv. Förr så tänkte jag bara gott om alla människor, tänkte inte ens på att jag släppte in folk med en gång - det var något självklart.

 

Jag hoppas att den egenskapen kommer tillbaka, att jag kan börja tro på att folk inte sviker mig så fort jag släppt in dem. Tack & lov har jag nära vänner som jag verkligen kan lita på, folk som inte svikit mig. Detta är jag evigt tacksam över och hoppas att jag får fler såna vänner detta året. För i år ska jag bara hålla mig till människor som jag vet inte kommer svika mig eller göra mig ledsen. Vilket borde resultera i ett väldigt positivt år!

Detta inlägg blev kanske inte så muntret men det är sanningen iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0