"Walking in Memphis" på högsta volym

God morgon kära bloggen! En glad sofia som skriver, fick nämligen sova till elva idag! Har alltid ÄLSKAT att sova länge på morgonen ( är vaken halva natten ). Idag lämnade pappa huset tidigt, mamma låg och snarkade i rummet intill eftersom hon jobbat i natt. Total tystnad. Vaknade av ett sms från Josefin, som undra om jag ville in till stan.

"Hmm" tänkte sofia. "Gå upp, göra sig i ordning och dra ut i det kalla vädret för att kolla på en jacka som jag vet inte finns ELLER ligga kvar i min gosiga säng?"

Josefin fick svaret: Nee, orkar inte åka in till stan!

Ibland är jag hemsk, men det är lördag och jag älskar min säng. Så det får bli nästa vecka, snäckan!

 

Men som ni förstår drog jag mig upp ur sängen en stund senare. Satte mig framför TV:n med frallor jag bakat (yees JAG har bakat ). Kollade scrubs ett tag, sen hopp in i duschen. Där försvann den totala tystnaden; För full hals sjöng jag på Walking in Memphis som blivit en favorit på sistone. Stackars grannar säger jag bara, min röst är inte den vackraste...

Nu har jag återvänt till min säng, denna gången sittandes med laptopen i knät. Har blött hår och precis smörjt in mig med en body lotion jag fick av Josefin i födelsedagspresent. Luktar jordgubb och andra bär, blir sugen på tårta...Nu ska jag göra mig i ordning lite fort så jag kan sticka till Antoine, som lanat hela natten med g-stav. Han kommer nog somna rätt tidigt ikväll, men det gör inget, bara jag är med honom är jag lycklig! Ska försöka skriva något mer idag, annars hör ni mer av mig imorgon. Ha en bra dag, älskade läsare!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0