When a stranger is sitting next to you

När jag åker tåg, vilket jag gör ganska ofta, sitter jag alltid på ett sånt tvåsätte. Mest för att jag inte vill att någon ska sätta sig bredvid mig. Jag vill kunna sitta & titta på film ifred, eller kunna skriva med mina vänner på msn utan att någon läser varje ord som skrivs.

Men självklart sätter sig någon alltid bredvid. Börjar med frågan: " Är det ledigt här?"

Svaret blir en tveksam nickning samtidigt som en inre röst fnyser. Vad ska man svara liksom?

 

Men idag tog en snubbe priset. Det var en man i 20 -30 års åldern vars lukt sa: Hej, jag har inte duschat på en vecka, får jag sitta här? Jag satt & tittade på Alexander the great så jag hörde honom inte innan jag kände lukten.

Det roliga var när jag märkte hur han med började titta på filmen. Han skrattade när det sas något roligt, hoppade till när det var lite läskigt och slog till mig med armbågen för att säga: hehe det var kul! Eller hur?

 

När jag ibland tog upp facebook tittade han på mig chockat och tittade sedan åt ett annat håll. Så fort jag tog fram filmen igen, var hans ögon fastklistrade vid datorskärmen. Innan han skulle gå upp, putta han till mig, peka på skärmen och gjorde tummen upp. Sedan försvann han ur mitt liv lika fort som han kommit in. Det är roligt hur en människa kan störa en och roa en så mycket på en och samma gång. Så om ni ser eller ah, känner lukten av en mörkhyad man i 20 -30 års åldern, vandra omkring i Hässleholm - gör tummen upp mot honom åt mig.

 

Jag undrar vem som sätter sig bredvid mig på tåget imorgon...Kanske du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0