Mitt Nyår

Har inte varit hemma så jag har inte kunnat skriva hur mitt nyår var.

Vi hämtade upp Tove & Leo, drog till Backabo där det var fest. Men så fort vi kom in kände jag att det inte var riktigt den miljön jag ville vara i. Så efter en timme var vi ett gäng på tio pers som drog in till stan. Vägen in var ett äventyr i sig, som jag inte orkar skriva hela här. Men det inkluderade massor med bussar, springandes i klackar, en kines och en himla kyla!

 

Men in kom vi iaf. Till en liten mesig etta...där var festen. Folk rökte inomhus, fjortisar satt och puttade med läpparna och äckliga killar kollade på dom. Så det dröjde inte länge förän vi drog därifrån heller. Då var vi ett större gäng som drog till Red Light och käkade kebab! Konstigt men vi hade väldigt kul iaf.

 

Klockan närmade sig tolv mer och mer. Och jag var så orolig att jag inte skulle hinna möta Antoine tills dess. Han var nämligen med sina killkompisar ganska långt ifrån stan. Jag körde "jobbiga-flickvän-kortet" och ringde honom nästan var femte minut den sista halvtimmen. Vi skulle mötas på fisktorget vid tolv. Där har  kommunen stort fyrverkeri och nästan hela stan samlas där. Vi drog oss dit i god tid men hela tiden tittade jag efter min pojke. Tillslut var det bara sekunder kvar till det nya året och alla runt omkring mig började räkna ner. Hela tiden försökte jag se hans ansikte bland allt folk, eller någon av hans vänner som kunde säga vart han var. " 5, 4, 3..." Fan, tänkte jag. Blir ingen nyårskyss i år heller...." 2...1..." Men då såg jag någon komma springandes på kajen. När alla skrek Gott Nytt År kom han rusande mot mig och tog tag i mig, kysste mig och sa "Gott nytt år , älskling".

Det var verkligen som i en film. Allt folk. Fyrverkerien. Alla som kramade om varann medan jag stod & tittade efter honom. Att då se hans bestämde ansikte komma emot mig. Fick senare veta att han hoppat genom buskar, slängt sig, sprungit allt han orkat för att hinna fram till mig vid tolvslaget.

Den stunden sammanfattade hela detta året, helt underbart<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0